• CITIGO
  • NOVÁ FABIA
      • Model NOVÁ FABIA
        Model NOVÁ FABIA
        Rozjeďte to po svém
        • ​Osobitý vzhled s výraznými a moderními prvky

        • ​Ostře řezaná maska chladiče a nové LED světlomety
        • ​6 airbagů a rozšířená nabídka bezpečnostních asistentů
  • SCALA
      • Model SCALA
        Model SCALA od  394 900
        Kompaktní model s pnou dávkou praktičnosti a výbavy
        • ​​​​​Nadstandardní Bi-LED světlomety​

        • K dostání s ​hliníkovými koly do velikosti 18"
        • ​Interiéru dominuje velký samostatný displej
  • RAPID
      • Model RAPID
        Model RAPID
        Jedním slovem nepopsatelná
        • Atraktivní dynamický exteriér
        • Elegantní interiér, komfortní konektivita
        • Low Bi-xenonové světlomety, technologie LED, Light Assist
  • OCTAVIA
  • KAROQ
      • Model KAROQ
        Model KAROQ
        Novinka ve třídě kompaktních SUV
        • ​Nejmodernější technika, speciální režim Offroad
        • ​Výkonné a úsporné motory TSI a TDI
        • Historicky poprvé Digitální přístrojový panel
  • KODIAQ
      • Model KODIAQ
        Model KODIAQ
        Objevte nové obzory
        • Sedmimístné provedení a největší zavazadlový prostor
        • ​Novinka Area view vám usnadní řízení v nepřehledných situacích a v terénu
        • ŠKODA Connect - posouvá hranice konektivity
  • SUPERB
      • Model SUPERB
        Model SUPERB
        Nová vlajková loď s revolučním designem
        • Řada inovativních bezpečnostních a asistenčních systémů​

        • Skvělý zážitek z jízdy s vrcholným agregátem o výkonu 206 kW
        • Bezkonkurenční prostor pro cestující i jejich zavazadla

V roce 1923 postavili Karel J. Zahrádka a Bohuslav Svoboda u místního nádraží slévárnu barevných kovů, zejména hliníku, bronzu a mosazi.
Svoboda se po roce osamostatnil a v nedalekých Kosmonosech si zřídil vlastní dílnu na výrobu zemědělské techniky. Vyráběl mlátičky, secí stroje, fukary, stabilní motory, elektromotory a další hospodářské stroje.
V letech 1927-1929 k ní přistavěl i slévárnu barevných kovů a šedé slitiny. Od konce 20. let se nosným výrobkem podniku staly traktory Svoboda-Diesel-Kar, které byly dodávány do celé republiky.
V roce 1948 byla firma znárodněna.
Výroba traktorů definitivně skončila v roce 1949.
Od roku 1948-1963 slévárna a státní výrobna autodílů (SVA) závod 2 Mladá Boleslav-Kosmonosy.
Ke dni 1.10.1963 byl závod SVA Kosmonosy převeden do AZNP Mladá Boleslav.
K 1.1.1965 došlo v provoze 13 ke zrušení výroby náhradních dílů Kosmonosy, zřizuje se zde výrobní úsek 13 – odstředivé lití Kosmonosy, který se začleňuje do hutního provozu AZNP.
Dnem 1.1.1966 byl objekt Kosmonosy převeden pod správu závodu Opravny  = Opravny osobních automobilů Kosmonosy (stávající hutní provoz zde i nadále zůstává).
V zápisu z jednání vedení z listopadu 1967 stojí: …. duben 1968 zahájení výstavby provozu opravny Kosmonosy, dokončení v březnu 1970, uvedení do provozu koncem roku 1970 (viz příloha „výhledová studie značkové opravny AZNP v Kosmonosech“)
Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.
Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit přes odkaz Nastavení zásad ochrany osobních údajů níže na stránce.